Artykuły

Wyświetlono rezultaty 1-13 z 13.
Założysz się?

Założysz się?

Przekonaj się, kto to potrafi

17-02-2014 12:12 | Karczmarz | Komentarze: 0
Założysz się? to gra w stosunku, do której byłem wyjątkowo sceptyczny. Pierwsze skojarzenie to okres dzieciństwa i gry w stylu "prawda czy wyzwanie?", które w tamtym okresie były nieodłącznym elementem spotkań. Z czasem jednak gry polegające, czy to ja wyjawianiu kompromitujących sekretów,...
Kiedy rozum śpi

Kiedy rozum śpi

Drugie spojrzenie

04-06-2009 23:12 | Karczmarz | Komentarze: 10
Wydawnictwo Portal uraczyło nas ostatnio broszurką Kiedy rozum śpi, pierwszą komercyjnie wydaną w Polsce grą indie. Nie lada gratka, zwłaszcza w sytuacji, w której o tego typu grach huczy na forach ze wszystkich stron, a niektórzy mniej lub bardziej skutecznie starają się do nich przekonać graczy do...
Bestiariusz: Bestie

Bestiariusz: Bestie

te co skaczą i fruwają

19-12-2008 19:26 | Karczmarz | Komentarze: 4
Wiele lat temu, jakiś rok po zakupieniu podręcznika do Neuroshimy, na fali krótkiego zainteresowania Magic: the Gathering, Dungeons and Dragons oraz Pokemonami (trudno powiedzieć, co było ważniejsze) postanowiłem wykorzystać na sesji patent z tresowanymi stworkami. Był on prosty – treserzy bes...
Gazetka, magazyn, pieczątka i wielka schizma...

Gazetka, magazyn, pieczątka i wielka schizma...

01-12-2008 17:26 | Karczmarz | Komentarze: 14
"W pewnym magazynie wybucha pożar. Dość szybko staje się jasne, że na nieszczęściu właściciela można zrobić niezłe pieniądze, choć nie jest to łatwe i wymaga szerszych znajomości. Bohaterowie Graczy zapoznają się ze sobą i razem zastanawiają, jak wyłudzić odszkodowanie od administracji portowej - or...

Cel przygody

O planowaniu scenariuszy

25-11-2008 12:35 | Karczmarz | Komentarze: 35
Na ostatnim wykładzie z Instytucji Gospodarki Rynkowej profesor zadał pytanie, które nie wiedzieć czemu poruszyło w mojej głowie erpegowe trybiki. Otóż podczas mądrego wywodu na temat Teorii Kontraktu pojawił się aspekt planowania. Tu profesor zatrzymał się na chwilę i zaczął dowodzić, że sam proces...

World Series

Baseball w Neuroshimie

12-06-2008 14:48 | Karczmarz | Komentarze: 3
Przeszło trzydzieści lat temu wprowadzono stan wyjątkowy. Zaraz potem wybuchła wojna. Rozgrywki National League i American League zostały tymczasowo wstrzymane. Ostatecznie z powodu chaosu rozwiązano Major League Baseball, największą na świecie ligę baseballową. Kontrakty zostały pozrywane, boiska z...

Bohater filmowy

24-05-2008 01:49 | Karczmarz | Komentarze: 6
O tworzeniu postaci napisano wiele. Mieliśmy artykuł pomocny przy tworzeniu postaci wiarygodnej głównie od strony przeszłości i relacji z otoczeniem. Mieliśmy artykuł o tworzeniu postaci na kolanie, bez zbędnych przygotowań. Dziś chciałbym podzielić się z wami uwagami i radami wyczytanymi w książecz...

Zróbmy sobie sesję

17-04-2008 23:34 | Karczmarz | Komentarze: 9
Ostatnio trochę myślę nad scenariuszami. To całkiem śmieszna sprawa, że trochę już ich w życiu napisałem, a mimo to nie gram w nie. Niby nic dziwnego, że nie gram w to, co piszę, ponieważ prawdopodobnie rozegrałem to już wcześniej i obecnie nie muszę ponownie rozgrywać tej samej opowieści, ale nie c...
Postać improwizowana

Postać improwizowana

Odmienne spojrzenie na kreację postaci

27-02-2008 04:21 | Karczmarz | Komentarze: 7
Wyobraźcie sobie scenariusz, dopracowany do perfekcji, idealnie dobrane do niego postacie, opowiadający poruszającą historię... historię, która musi się wydarzyć. Musi i nic tego nie zmieni. Żadne pomysły graczy, nowe idee, alternatywne działania, nic nie przeskoczy założeń ścieżki scenariusza. Smut...
Zalety stopniowego rozwoju

Zalety stopniowego rozwoju

Druga część dwugłosu

09-02-2008 02:05 | Karczmarz | Komentarze: 6
Czytając felieton kaduceusza poświęcony koncepcji "od zera do bohatera", nie mogłem się oprzeć wrażeniu, że autor straszy. Straszy, ostrzega, stawia tabliczki "Nie deptać trawników!", wrzuca system powolnego rozwoju do worka ze złem całego świata. Tylko czy aby na pewno jest przed czym ostrzegać? Cz...
Zasada 1k20

Zasada 1k20

Wprowadź do swojej gry trochę losowości!

18-01-2008 06:07 | Karczmarz | Komentarze: 34
Jedną z podstawowych funkcji mechaniki każdego systemu RPG jest rozwiązywanie kwestii losowych. Nasza postać posiada pewne współczynniki, których znaczenie sprowadza się w uproszczeniu do określenia prawdopodobieństwa sukcesu podejmowanej czynności. Niezależnie od wysokości poszczególnych cech, zaws...

Erpegowe podsumowanie 2007: Neuroshima

10-01-2008 16:00 | Karczmarz | Komentarze: 7
Miniony rok był dla fanów Neuroshimy wyjątkowo ciężki. Na sklepowe półki trafił tylko jeden dodatek: Mistrz Gry^2 oraz wydana pod koniec roku antologia Czerwone Oko, zawierająca osiem opowiadań osadzonych w realiach Zasranych Stanów Ameryki. Pocieszać się można wznowieniem druku podręcznika głównego...
Jak rozmawiać z graczami?

Jak rozmawiać z graczami?

11-12-2007 12:40 | Karczmarz | Komentarze: 14
W czym problem? Nie odkryję Ameryki stwierdzając "Warto rozmawiać". Nawet pan Janek Pospieszalski nie może rościć sobie prawa do tej zacnej sentencji. Większość z nas zgodzi się z tezą, że potrzebne są rozmowy o tym co się na sesji dzieje, o tym co się nie dzieje, a powinno się dziać, wreszcie o ty...
ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.