Blog - pomysły

Wyświetlono rezultaty 1-10 z 14.

Przekręt - Niestandardowe rozwiązania mechaniczne

09-08-2009 22:52
8
Komentarze: 6
W działach: RPG, pomysły, system autorski
Przekręt - Niestandardowe rozwiązania mechaniczne
Hmmm Spory nadmiar wolnego czasu sprawia, że dużo ostatnio oglądam. Im więcej oglądam tym więcej myślę nad moją autorką a im więcej myślę nad autorką tym dziwniejsze pomysły pojawiają się w mojej głowie. Częścią z nich chętnie się podzielę nim jednak do tego dojdę chciałbym zarysować, kilka podstawowych różnic między pisaną przeze mnie autorką a tradycyjnymi grami RPG. - System ma mieć "wbudowany" limit długości gry (o którym co nieco tu). Dzięki temu sesja zawsze będzie miała określoną dynamikę (na początku sesji możemy rozwiązywać WYŁĄCZNIE "błahe" kwestie, zaś pod koniec sesji możemy u...

Łuk Życia - koncepcja

10-06-2009 12:51
7
Komentarze: 11
W działach: RPG, pomysły, Łuk Życia
Łuk Życia - koncepcja
Hmmm Dawno, dawno temu czytając jakieś książki o pisaniu scenariuszy do filmów wpadłem napewien pomysł. Chodziłoby o stworzenie swego rodzaju nakładki na system RPG (dowolny), która uwypuklałaby rozwój psychiczny bohaterów, tak często pomijany w mechanice. Koncepcja polegałaby na czymś podobnym co wspomina Kadu w swojej Wstędze - bohaterowie podczas sesji przeżywają wiele ciekawych momentów, te momenty mają jakiś wpływ na ich osobowość - zatrzymajmy się więc i zobaczmy jak dane sceny mogły wpłynąć na naszego bohatera. Z takiego punktu wyjścia zaczął wyłaniać...

Krzywa napięcia

03-01-2009 15:24
7
Komentarze: 9
W działach: RPG, refleksje, pomysły, scenariusz
Hmmm Od napisania tekstu o celu przygody systematycznie co jakiś czas zastanawiam się nad szerszą ideą usystematyzowania tworzenia scenariuszy oraz prowadzenia sesji. Pomysły wydają się raz fajniejsze raz mniej fajne lecz na tle kilku różnych koncepcji w głowie nieustannie przewija mi się jedna - krzywa napięcia. Krzywa napięcia jest to krzywa obrazująca zmiany dynamiki akcji podczas prowadzenia sesji. Krzywą nakładamy na układ współrzędnych gdzie na osi X mamy czas trwania sesji, zaś na osi Y budowane napięcie. Krzywa wygląda trochę jak wykres giełdowych notowań, raz leci w górę, raz w d...

Przypadkowe zdarzenia

03-08-2008 15:01
1
Komentarze: 2
W działach: RPG, pomysły, system autorski
Przypadkowe zdarzenia
Hmmm Niskostawkowy poker powoli zaczyna mi się przejadać. Co prawda jeszcze zostały freerolle z pulą 1000 Euro oraz iXi, gdzie pierwsze dwa miejsca zgarniają iPhona, X-Boxa lub iPoda, ale to daje sumę dwóch turniejów w tygodniu, plus ewentualne drobniaki za 10 centów, więc tak czy inaczej znowu mam trochę wolnego czasu na RPG. Owy wolny czas najlepiej zaś spożytkować na tworzenie dalej mojej pokrętnej autorki, a jak! Obecnie doszedłem do momentu klasyfikacji zdarzeń i znów naszła mnie refleksja: Czy w filmowym systemie, którym niewątpliwie ma być Przekręt, potrzebne są sceny (a tym samym zda...

Zaburzanie chronologii

31-07-2008 01:23
1
Komentarze: 1
W działach: RPG, pomysły, system autorski
Hmmm Nareszcie rozegraliśmy kilka sesji. Może nie były wspaniałe, może nie porywały, może nie wciągały na amen, ale zawsze to miła odmiana po kilku tygodniach przerwy. Odmiana tym bardziej miła, że kumpel postanowił poeksperymentować i dał nam do odgrywania po dwie postacie: jedną młodego dzieciaka i drugą, tą samą, tylko 10 lat później. Sesje były więc mieszaniną dwóch równolegle ciągniętych opowieści, które przeskakiwały między sobą z akcji na akcję. Całość bardzo fajnie się zazębiała tworząc naprawdę godną polecenia kompozycję. Na tyle udaną, że naszła mnie myśl, by zaadoptować podobne roz...

Sesja na czas

14-07-2008 22:47
2
Komentarze: 4
W działach: RPG, pomysły, system autorski, poker
Hmmm Posucha sesyjna nadal źle wpływa na mnie. Tym razem już nie to, że nie chcemy grać, bo nawet zagralibyśmy ale pech chciał, że część ekipy wyjechała do Szwajcarii, część choruje na jakieś paskudztwo i mimo iż chęci są możliwości nijak ni ma. W związku z tym dzikich pomysłów ciąg dalszy. Pierwszy raz w Texas Hold'em zagraliśmy wtedy jak to zresztą opisywałem tu na blogu. Od tego czasu stałem się wielkim miłośnikiem pokera z wszelkimi zadatkami na nałogowego hazardzistę. Co prawda jeszcze ani złotówki nie przegrałem, za to byłem kilkukrotnie całkiem blisko wygrania... 40 centów. Cóż dwie i...

Zbieranie punktów

03-07-2008 12:33
0
Komentarze: 6
W działach: RPG, pomysły, system autorski
Zbieranie punktów
Hmmm Siedząc i bycząc się w oczekiwaniu na swoją wymarzoną wakacyjną fuchę dodaje kolejne cegiełki do mojej autorki. Z każdą chwilą zaczyna przypominać coraz bardziej planszówkowego pokera, ale w sumie to tak miało być więc jak na razie jestem zadowolony z postępów. Myśląc nad kolejnymi rozdziałami wpadł mi do głowy szatański pomysł (a w zasadzie pojawiał się tam niemal od samego początku pisania). Otóż system ma głównie służyć do prowadzenia krótkich przygód, jednostrzałówek, max 2-3 sesje. Całkiem poważnie myślę, nad wywaleniem zupełnie punktów doświadczenia, bo jakoś mi nie pasują do konc...

Systemowe zróżnicowanie

30-06-2008 13:28
0
Komentarze: 9
W działach: RPG, postacie, pomysły, system autorski
Systemowe zróżnicowanie
Hmmm Jakiś czas temu, jeszcze zanim wlazłem w Polter rzuciłem pod jakimś tekstem komentarz, w którym zasugerowałem iż w życiu wielu rpgowców jest taki moment, że nie mając już czasu/siły/ochoty grać, zaczynają pisać teksty. Nie chcesz zerwać z hobby ale nie masz już możliwości aktywnie się bawić, więc tworzysz artykuły nie grając, z czego wychodzi czyste "teoretyzowanie" które bardzo szybko rozmija się z praktyką codziennej sesji. Obecnie czas wejść w ten zblazowany nurt teorii. Nie grając aktywnie w RPG od kilku tygodni zacząłem pisać autorkę. Co więcej, nigdy w życiu nie grając w Indie,...

Wielkie Zawody Gnoblarów!

26-05-2008 11:55
0
Komentarze: 0
W działach: RPG, pomysły
Wielkie Zawody Gnoblarów!
Hmmm Ostatnio moje RPGowe rozmyślania uciekają w stronę wielkich przygód. Takich naprawdę doniosłych i znaczących. Ostatnią taką kampanią była PZA wnosząca wiele świeżości na sesji właśnie swoją epickością. Od jej zakończenia minął przeszło rok i ciągnie by zacząć na nowo coś o podobnym rozmachu. W tym celu przeglądam sobie Młotkowe teksty o odległych krainach, zapomnianych miejscach i legendarnych siedzibach. Ostatnio przeczytałem sobie armybooka do Ogrów i równolegle z wizją szalonej wyprawy przez ziemie gigantów i ogrów do Klasztorów Niebiańskich Mnichów zrodził mi się w głowie pomysł mini...

12 etapów "podróży bohatera"

27-04-2008 18:34
0
Komentarze: 41
W działach: RPG, scenariusz, pomysły
12 etapów
Hmmm Tym razem będzie krótko, zwięźle i na temat. Na temat scenariuszy a konkretnie chciałbym przedstawić wam strukturę "podróży bohatera". Jest to formuła stworzona przez Josepha Campbella, wywodząca się z zauważenia podobieństw w mitach całego świata. Otóż Campbell badając mity różnych kultur zauważył, że niemal wszystkie bazują na bardzo podobnej strukturze. Spostrzeżenia antropologa dostrzegło Hollywood uznając w pewnych kręgach to odkrycie za biblię konstrukcji scenariuszy. Idealny wzorzec do którego można spokojnie dopasować niemal każdą opowieść. Oczywiście jest w tym zbyt wiele entuzj...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.