Blog - refleksje

Wyświetlono rezultaty 11-20 z 39.

Ankietowa V-zżynka

18-01-2009 12:51
11
Komentarze: 16
W działach: RPG, refleksje, sentymentalnie
HmmmJakiś czas temu zrobiłem zżynkę ankiety z Valkirii na temat systemów na które czekamy. Jako, że nie mam zaufania do wyników takich ankiet prowadzonych w miejscach skupiających fanatyków (czytaj na serwisach tematycznych) postanowiłem założyć taką samą ankietę na bardziej neutralnym gruncie. Oto jakie wyniki otrzymałem:Na jaki system czekasz najbardziej?   Exalted 00%  Klanarchia 43 % Wolsung 6 4% RPO 3 2% Wilkołak: Odrzuceni  10 7% The Shadow of Yesterday 0 0% Zły: Władza, Moc, Nieśmiertelność 2 ed&nb...

Krzywa napięcia

03-01-2009 15:24
7
Komentarze: 9
W działach: RPG, refleksje, pomysły, scenariusz
Hmmm Od napisania tekstu o celu przygody systematycznie co jakiś czas zastanawiam się nad szerszą ideą usystematyzowania tworzenia scenariuszy oraz prowadzenia sesji. Pomysły wydają się raz fajniejsze raz mniej fajne lecz na tle kilku różnych koncepcji w głowie nieustannie przewija mi się jedna - krzywa napięcia. Krzywa napięcia jest to krzywa obrazująca zmiany dynamiki akcji podczas prowadzenia sesji. Krzywą nakładamy na układ współrzędnych gdzie na osi X mamy czas trwania sesji, zaś na osi Y budowane napięcie. Krzywa wygląda trochę jak wykres giełdowych notowań, raz leci w górę, raz w d...

Pass-Call-Raise-Re-raise - o licytacji i przestrzeganiu reguł

16-12-2008 23:23
6
Komentarze: 13
W działach: RPG, poker, refleksje, system autorski
Hmmm Właśnie wróciłem z pierwszej korporacyjno-pracowej wigilii w moim skromnym dorosłym życiu. Ależ to rozkoszna odmiana po wcześniejszych relacjach w pracy. No ale nic, o świętach jeszcze napiszę, za kilka dni, bo dziś wreszcie mając chwilę dla siebie chciałem poruszyć zupełnie inny temat. Temat może nie tyle stricte związany z RPG lecz w pewnych momentach dość mocno o ową zabawę się ocierający. Chodzi o negocjacje-licytacje i podbijanie stawki. Od strony życiowej można by na tym skończyć sprawę, lecz od strony RPGowej temat poszerzymy jeszcze o poszanowanie reguł owych negocjacji-licytacji...

Planowanie, prowadzenie i prezentowanie...

22-11-2008 23:13
12
Komentarze: 3
W działach: RPG, refleksje
Planowanie, prowadzenie i prezentowanie...
Hmmm W zeszłym tygodniu zamknąłem swój pierwszy poważny projekt w młodej, ale miejmy nadzieje poprawnie rozwijającej się karierze. Tysiące przeczytanych stron dokumentacji, setki stron dokumentacji spłodzonej, kilkadziesiąt opracowanych procedur operacyjnych, w sumie 4 miesiące ciężkiej, ale satysfakcjonującej pracy. Jedyne, co pozostaje to cieszyć się sukcesem i przejść do fazy wdrażania procedur, która zajmie pewnie najbliższe miesiące mojego życia. Miejmy nadzieję, że zajmie, bo ciężka sytuacja banków hipotecznych może niespodziewanie skończyć się ścięciem mojego etatu, a tego bym na dzień...

Uzupełnienie do notki o motywacjach

25-10-2008 12:46
12
Komentarze: 2
W działach: RPG, refleksje
Hmmm Po fali rozmyślań nad efektem zbyt silnego motywowania graczy indywidualnie wydaje mi się, że załapałem clou problemu. To wszystko przez lenistwo. Albo inaczej, przez niechęć do nakręcania akcji na siłę. Od jakiegoś czasu mam taki styl, że nie chcę się narzucać graczom. Nie chcę być w centrum uwagi i nie chcę nakręcać za nich przygody. Wolę by oni sami to robili, a ja jedynie będę im "asystował". Dlatego między innymi tak bardzo nie lubię sesji bez socjala (bez interakcji z BNami). W sesjach bez socjala całość przygody spoczywa na barkach MG. To MG musi dokładnie zaplanować miejsce ora...

O drużynowej motywacji a w zasadzie o jej braku...

24-10-2008 00:36
6
Komentarze: 16
W działach: RPG, refleksje
Hmmm Od jakiegoś czasu w głowie kiełkuje mi pomysł na nową przygodę. Taką porządną, twardą i przemyślaną przygodę jaka to trafia się raz na jakiś czas między improwizowanymi przeplatankami. Od kilku miesięcy przechodzimy w ekipie pewien kryzys sesyjny, którego powody i podłoże do tej pory nie jest przeze mnie do końca znane. Być może jednak jednym z elementów owego kryzysu jest to o czym chciałbym dziś tu na głos porozmyślać. Otóż chodzi o twór jakim jest "drużyna". RPG to gra drużynowa. Grupa mniej lub bardziej awanturnicza, ale jednak zawsze grupa, poszukiwaczy przygód formy wszelakiej. N...

Sesyjno-RPGowe relacje międzyludzkie

25-07-2008 14:44
8
Komentarze: 8
W działach: RPG, refleksje, sentymentalnie
Sesyjno-RPGowe relacje międzyludzkie
Hmmm Dziś będzie trochę bardziej nostalgicznie niż zazwyczaj. Otóż dwa dni temu złożyłem pierwsze w swojej świeżo-pracowej karierze wypowiedzenie. Źle się czułem w pracy, robota monotonna, niezbyt rozwijająca, słabo płatna a do tego relacje z szefostwem niezbyt ciekawe. No ale nie będę tu specjalnie marudził i ograniczę się do tego ostatniego. Otóż wiele już zostało powiedziane o pozytywnym wpływie RPG na nasz rozwój. Furiath to ładnie podsumował na swoim blogu, ja też pewnie coś na ten temat skrobałem tak czy inaczej nikt nie ma wątpliwości, że gry RPG całkiem przyzwoicie kształtują pewne...

Adrenalina i emocje podczas gry

20-07-2008 22:20
5
Komentarze: 12
W działach: RPG, refleksje, system autorski, poker
Adrenalina i emocje podczas gry
Hmmm Dodałem do notek nowy tag: Poker, bo coś czuje, że na dłużej zagości w moim sposobie postrzegania rzeczywistości. Czy to znaczy, że zmieniam profil bloga z RPG na hazard? Kurcze, korci, naprawdę korci, ale jeszcze nie... jeszcze poczekam... ryzyko że niebawem mi przejdzie jest zbyt duże. No właśnie, bo dziś chciałem napisać co nie co o ryzyku. Najpierw jednak krótki, pokerowy wstęp. Po pierwsze chciałem poinformować, że wreszcie po rozegraniu ponad 1000 rozdań, zmarnowaniu przeszło 50 godzin i uczestnictwie w kilkudziesięciu turniejach zaczynam rozumieć o co chodzi w tej grze. Nie ma t...

Chłopaki, chyba powoli z tego wyrastamy...

14-06-2008 18:14
0
Komentarze: 30
W działach: RPG, refleksje, sentymentalnie, poker
Chłopaki, chyba powoli z tego wyrastamy...
Hmmm Wczoraj miało miejsce zdarzenie, którego nie spodziewałem się przeżyć. Pierwszy raz od kilkunastu lat spotkaliśmy się na sesje i... nie zagraliśmy. Dawniej owszem, zdarzało się, że przerywaliśmy grę po kilkunastu minutach jak coś poszło nie tak, zatrzymywaliśmy grę gadaliśmy, kłóciliśmy się i rozchodziliśmy do domów. Ale zawsze bardziej lub mniej chcieliśmy grać i zaczynaliśmy. Wczoraj nawet nie zaczęliśmy. Może to kwestia egzaminów, może zmęczenia materiału, może tego, że gramy w porównaniu z innymi naprawdę intensywnie (dość często po 2 sesje w tygodniu) i trochę się wypalamy, a może...

Uczenie się RPG

07-05-2008 14:51
0
Komentarze: 28
W działach: RPG, refleksje
Uczenie się RPG
Hmmm Kiedyś już coś niecoś zastanawiałem się nad preferencjami i stylami gry, jednak wczorajsze dość ciekawe przeżycie zmusza mnie do kolejnej refleksji. Czy doświadczeni gracze powinni grać z nowymi? Odpowiedź nasuwa się od razu: oczywiście. No dobrze, jeśli powinni to po co? Bo być może nie mają innych ludzi do gry, chociaż to mało prawdopodobne, raczej skłonni byśmy byli stwierdzić, że dlatego by pomóc tym nowym w odkrywaniu RPG. Doświadczeni gracze mogą w jakiś sposób wskazać błędy, poradzić, pokazać jak coś należy robić a jak nie należy itp. O tym także coś nie coś starałem się wspomn...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.