Blog - refleksje

Wyświetlono rezultaty 21-30 z 39.

Wewnętrzny generator pomysłów

20-04-2008 02:16
0
Komentarze: 7
W działach: RPG, refleksje, pomysły
Wewnętrzny generator pomysłów
Hmmm Bo nie da się wyssać ciekawego pomysłu z palca...Bo żeby coś było ambitne i konkretne, muszę mieć czas by nad tym posiedzieć...Bo spontaniczne pomysły nie trzymają się kupy...Bo nie mam wystarczająco wyobraźni by w ciągu kilku sekund to wymyślić...Bo potrzebuje czasu...I wiele innych bo... Większości tych "bo" da się pozbyć. Potrzeba dwóch rzeczy: Po pierwsze, nie można obawiać się improwizacji. Po drugie, trzeba jasno uświadomić sobie i szlifować proces spontanicznego kojarzenia. Na temat pierwszego punktu długo trzeba byłoby pisać, a i tak mądrości bym nie odkrył ani nie podał żadnej...

Karykatura rzeczywistości - poszukiwanie oryginalności

31-03-2008 13:17
2
Komentarze: 9
W działach: RPG, refleksje, pomysły, postacie
Karykatura rzeczywistości - poszukiwanie oryginalności
Hmmm Oglądałem ostatnio film. Tak, czasem mi się zdarza coś obejrzeć. Nawet dość często. Odkąd rodzice zaakceptowali fakt, że nie muszę chodzić spać zaraz po dobranocce i zgaszać światła o 22 w pokoju, coraz częściej siedzę w środku nocy i oglądam jakieś tam migoczące obrazki. Często szukam w filmach weny, jakiś pomysłów dobrych do wykorzystania na sesji. Czasem warto obejrzeć nawet największą szmirę, nie z powodu jej atrakcyjności, ale tylko i wyłącznie po to, by później wyciąć z niej kawałek i rzucić na sesji, a że inni szmiry oglądają rzadko, jest spore prawdopodobieństwo, że nie będą znal...

Globalna sytuacja a Gracze

29-03-2008 11:19
2
Komentarze: 2
W działach: RPG, refleksje, scenariusz
Globalna sytuacja a Gracze
Hmmm Były sobie święta. 6 sesji w przeciągu dwóch tygodni. Morderczy maraton, fajny, choć męczący. Jednak co za dużo to nie zdrowo i np. po 3 wieczorach spędzonych na grze z rzędu, ustawka na czwarty nie daje satysfakcji. Trzeba trochę odpocząć, bo sesja ma być jakąś tam odskocznią od codzienności a nie rutyną dnia codziennego. Myślę, że dwa dni przerwy wystarczą :). Btw. gramy ostatnio po 3-3.5 godziny, a nie 6, więc takie tempo da się jeszcze wytrzymać. No ale ja nie o tym miałem pisać. Dziś będzie troszkę refleksji na temat efektywności zawiłych globalnie sytuacji. Scenariusz na Quenti...

Współpraca czy rywalizacja?

16-03-2008 11:42
2
Komentarze: 4
W działach: RPG, refleksje
Współpraca czy rywalizacja?
Hmmm Ostatnio trochę eksperymentujemy w stałej ekipie. Mistrzem Gry został Przemek (znany tu jako Lellek), który po jakiś 6 latach zmagania się z RPG w roli gracza, chce poszerzyć swój punkt widzenia o perspektywę MG. Trochę racji chłopak ma, bo dość szybko stało się jasne, że gracz nigdy wcześniej nie mistrzujący patrzy na sesje i na ewentualne błędy MG w trochę nienaturalny sposób oderwany od rzeczywistości. Tak więc aby poznać trud i wysiłek jaki wcześniejsi mistrzowie wkładali w sesje, teraz to Przemek sam się z nami trudzi i zwraca honor za wszystkie niesprawiedliwe docinki jakimi nas cz...

O syndromach słów kilka

02-02-2008 13:42
1
Komentarze: 28
W działach: RPG, refleksje, postacie, scenariusz
O syndromach słów kilka
Hmmm Sesja RPG pełna jest pewnych przyzwyczajeń, nawyków, wyuczonych sztuczek, stereotypów czy wręcz tradycji. Grając X czasu każda ekipa wypracowuje w swoim gronie pewien zestaw zachowań, który stosuje w określonych sytuacjach. W poniższym wpisie takie zachowania będę określał syndromami. Bo de facto są to pewne choroby, osiadłe w naszej psychice, które objawiają się zazwyczaj podobnymi symptomami niezależnie od postaci którą gramy czy świata w którym toczy się przygoda. Dziś opiszę kilka najpopularniejszych, obserwowanych przeze mnie syndromów. Syndrom ukochanego NPC'a Mistrza Gry Z tym s...

Dlaczego nie rozmawiamy ze sobą?

27-01-2008 19:38
3
Komentarze: 25
W działach: RPG, refleksje
Dlaczego nie rozmawiamy ze sobą?
Hmmm Jak rozmawiać z graczami otworzyłem zdaniem: Nie odkryję Ameryki stwierdzając "Warto rozmawiać". Teraz, bogatszy o kolejne ciekawe doświadczenia, zastanawiam się, czy aby na pewno jest to takie oczywiste. W jednym z dawnych wpisów wspomniałem, że od pewnej drużyny dowiedziałem się, iż nie powinienem im mistrzować mniej więcej miesiąc po ostatniej sesji. Przez bity miesiąc gracze ukrywali przede mną fakt, że nie odpowiadał im mój styl prowadzenia. Dziś dowiaduje się, po 2 miesiącach, że ktoś tam ma szereg krytycznych uwag na temat odgrywania przeze mnie płci przeciwnej. Kilka dni temu, p...

Czy RPG wpływa na osobowość?

19-01-2008 00:32
3
Komentarze: 18
W działach: RPG, refleksje
Czy RPG wpływa na osobowość?
Hmmm W dyskusji na temat tego czy RPG jest grzechem padło pytanie, czy RPG rozwija? Czy pozwala nam być lepszymi ludźmi? Co de facto nam daje? A może jest wyłącznie stratą czasu? Furiath na swoim blogu dawno temu wypunktował dość klarownie różne pozytywne aspekty gry w RPG. Jednak co ciekawe, wszystkie te punkty odnosiły się do umiejętności/zdolności, które nabywamy grając dostatecznie długo. Żadna z nich nie odnosi się do naszej tożsamości. I tu powstaje pytanie: Czy RPG wpływa na naszą tożsamość? Paskud podrzucił nam link do artykułu z czasopisma psychologicznego w którym czytamy: [RPG...

Czy RPG jest Grzechem?

16-01-2008 11:26
7
Komentarze: 45
W działach: RPG, refleksje
Czy RPG jest Grzechem?
Hmmm Podczas zwykłej, nieco spamowatej dyskusji na Gronie rozwinęła się ciekawa i pouczająca refleksja na temat tego, czy RPG jest grzechem. Pytanie absurdalne, nie? Wcale nie do końca. Cała dyskusja zaczęła się od: Tego Komiksu Takie tam, zwyczajowe durnoty wypisywane, jak to stwierdził mój kolega: przez ludzi chcących byś świętszymi od papieża. Niby nic czym zwykły RPG'owiec by się przejął. Jednak po głębszym wniknięciu w temat wychodzi, że wcale nie jest tak dobrze jak by nam się zdawało. Na dobry początek list do księdza: Mam 15 lat. Lubię czytać książki fantastyczne oraz grać w gry...

Przyzwyczajenie a preferencje

14-01-2008 00:42
5
Komentarze: 13
W działach: RPG, refleksje
Przyzwyczajenie a preferencje
Hmmm Kiedyś, po pewnych przemyśleniach doszedłem do wniosku, że nie ma złych graczy/mistrzów, są tylko tacy którym nie odpowiada nasz styl gry. Zostałem za to delikatnie zjechany ale mniej więcej wydawało mi się, że teza jest generalnie rzecz biorąc słuszna. Teraz może warto byłoby się chwilkę nad nią zastanowić. A konkretnie chodzi o to, czy aby szumne i jakże trendy słówko, preferencje nie jest sposobem na usprawiedliwianie się? Wydaje mi się, że magiczne słówko preferencje powinno być używane z głową i że do używania go trzeba spełnić pewne wymogi. Grałem wczoraj sesję. Sesję którą uważa...

Towarzyskie Indio-Autorko-Zabawo-Gry RPG

08-01-2008 00:49
0
Komentarze: 30
W działach: RPG, refleksje, pomysły
Towarzyskie Indio-Autorko-Zabawo-Gry RPG
Hmmm Siedzę już jakiś czas i zastanawiam się jak rozpocząć ten wpis. Chcę napisać o moim pomyślę na kilka gier RPG tylko kombinuję jak to zrobić by uniknąć zmasowanego ataku miłośników Indie, którzy w swoim życiu sprawdzili już wszystko i jak to Borejko zauważył, mają rozwiązanie i radę na każdy życiowy problem. No nic, pomysłu na obronę nie mam, więc zamiast okopywać się w ziemi lepiej przygotuje na ewentualny atak w komentarzach. Tak więc jedną ręką zaczynam się zbroić a drugą będę skrobał ten wpis. Wszystko zaczęło się od: WHOSE LINE IS IT ANYWAY Jakiś czas temu wpadłem na ten program...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.