» Blog » Jak (jeszcze lepiej) grać w Neuroshimę? + Przenosiny
16-11-2009 20:28

Jak (jeszcze lepiej) grać w Neuroshimę? + Przenosiny

W działach: RPG, sentymentalnie, Neuroshima | Odsłony: 102

Jak (jeszcze lepiej) grać w Neuroshimę? + Przenosiny
Hmmm Co tu dużo pisać, stało się. Wczoraj miały miejsce kolejne dwa wydarzenia (widać wydarzenia lubią chodzić parami). Po pierwsze - spłodziłem tekst w którym staram się wyjaśnić jak zrobić z mechaniki Neuroshimy najdynamiczniejszy system na świecie. Po drugie postanowiłem przenieść bloga na blogspot. O ile pierwsze nie wymaga wyjaśnień, o tyle drugie być może tak. Choć szczerze mówiąc, nie chce mi się na ten temat rozpisywać, dlatego dla spragnionych wiedzy jedynie krótko się wytłumaczę. Głównie chodzi o 3 rzeczy:
  • Wulgaryzmy - na Polterze nie mogę przeklinać, a czasem chcę. Ba, czasem uważam, że naprawdę drobne przekleństwo tylko doda wyrazistości tekstowi. Do tej pory jakoś mogłem znosić, że mi się cenzuruje wpisy, bądź mogłem zagryźć wargi i użyć zamiennika, ale pisząc ostatni tekst o mechanice Neuroshimy, poczułem, że coś jest nie tak. Jak jest napisany podręcznik do Neuro każdy wie, od wulgaryzmów nie stroni. Odnosząc się do niego i poprawiając mechanikę, chciałem zachować podobny ton i mimo iż w tekście nie promuje buractwa (albo promuje w niewielkim stopniu) wiem, że w takiej formie w jakiej powstał na Polterze pojawić się nie może. Na moim własnym, prywatnym blogu nie mogę go umieścić. Cóż...
  • Nowy layout - pisałem, że bez zgniłozielonego tła obyć się nie mogę. Na Polterze wprowadzono nowe oprawy graficzne, mój ukochany zielony wyleciał i wraz z nim chyba czas na mnie...
  • Internet w pracy - z nowym layoutem jest jeszcze jeden problem (choć to w sumie problem całego Poltera), nie za bardzo chodzi w mojej pracy. Pracuję w Banku, mój dostęp do netu jest więc obwarowany milionem zapór i blokad, przez co część stron nie działa, bądź działa bardzo powoli. Stary layout Poltera właśnie chodził bardzo powoli - ale chodził. Nowy layout nie chodzi już w ogóle. Oznacza to, że przez większą część dnia jestem odcięty od mojego bloga, a po wrzuceniu notki chciałbym popatrzeć co ludzie piszą. Mam nadzieję, że kiedyś ten problem zniknie, ale na razie jest na tyle uciążliwy, że chyba pora na zmiany...
Tak więc, nie tłumacząc się dłużej, zapraszam na mój nowy blog:
NOWY BLOG KARCZMARZA
A w nim, znajdziecie w ramach inauguracji tekst: Jak (jeszcze lepiej) grać w Neuroshimę? PS. Nie chcąc tracić polterowych czytaczy, być może przez jakiś czas będę spamował na tym blogu o nowych wpisach. Z jednej strony to nie w porządku, odchodzić z treściami merytorycznymi ale dalej korzystać z "raklamy", ale z drugiej strony zostawiam tutaj tyle treści, że chyba o tą "reklamę" nikt się nie obrazi.

Komentarze


Behir
   
Ocena:
+3
Zarzucaj tutaj linkami do notek na nowym blogu. Z doświadczenia wiem, że na agregatorze blogirpg pojawiają się z opóźnieniem (tak działa ten widżet, bo w polecajkach na blogu też błyskawicznie się nowe posty nie pojawiają), a widzę, że liczysz na szybki odzew :).

Zresztą, z tego co zauważyłem, sporo osób tak robi (tzn. informuje na Polterze o nowej notce na prywatnym blogu) :).

No i powodzenia :).
16-11-2009 20:52
beacon
   
Ocena:
+1
Brzydszego tego bloga nie mogłeś zrobić ;>
16-11-2009 21:20
Karczmarz
    Hmmm
Ocena:
+8
@beacon
Brzydszego tego bloga nie mogłeś zrobić ;>

Mogłem wstawić na nim twoje zdjęcie. Sorry nie mogłem się powstrzymać :P

Layout może się zmienić, bo szczerze mówiąc nie chciało mi się za dużo szukać, lecz mimo to ten mi się podoba. Trochę za duże literki i trochę się rozjeżdża ale cóż złe dobrego początki, czy jak to tam było.

@Behir
No i powodzenia :)

Dzięki!
16-11-2009 21:31
Malaggar
   
Ocena:
+2
Karczmarz: Nie można się śmiać z beacona tylko dlatego, że ma grzywkę i dziwne brwii ;)
16-11-2009 21:33
Draker
   
Ocena:
0
Karczmarz, daj znac czy nowy layout wciaz nie dziala w Twojej pracy. O ile na poczatku moglo miec to miejsce to przed weekendem robilem zmiany na serwerze i obecnie nie powinno byc tego problemu, bo wszystko idzie po standardowym porcie.
16-11-2009 22:57
Karczmarz
    Hmmm
Ocena:
0
@Darker

Ok, jak będę w pracy to sprawdzę (obecnie jestem trochę chory). Ale tam to różne wariactwa są, np. stary polterowy layout odpala się po ok 2-3 minutach ale bez obrazków w ogóle. Połowa stron nie chodzi ze względu na zawarte w nich zbanowane słowa itp. Ostatnio nowy layout wgrywał się ok 10 minut i potwornie się wykrzaczał tam (jeśli nadal tak będzie mogę porobić print screeny i ci podesłać).
17-11-2009 00:13
beacon
   
Ocena:
0
@Malaggar

Przedłużanie cudzego żartu to fail.

@Karczmarz

Brakuje Ci wyobraźni. Jakby je fajnie zaaranżować...
17-11-2009 01:47
27532

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
No, Karczmarzu, machnąłeś świetny tekst, w dodatku taki, który faktycznie jest w stanie sprawić, że przy Neuro nie będę marzył o czystym storytellu, widząc mechanikę jako zło konieczne.

Niektórych rozwiązań się spodziewałem, ale sam nie miałem odwagi ich uznać za dobre - po prostu miałem świadomość, że - dajmy na to - zalety z profesji/pochodzeń są słabe, ale nie umiałem tego uzasadnić. Zaś Twoje stanowisko "po prostu bardziej to pasuje do takiej konwencji" wybroniłeś bardzo dobrze.

Dziękuję, naprawdę kawał dobrej roboty.
17-11-2009 09:27
Karczmarz
    Hmmm
Ocena:
0
@Aureus

Uff, już myślałem, że nikt nie skomentuje tego tekstu :P

Najlepsze w takim podejściu jest to, że tak naprawdę nie potrzebujesz w ogóle podręcznika. Aby w pełni cieszyć się grą niezbędna jest jedynie karta postaci (aby wiedzieć, jakie umiejętności podchodzą pod jakie współczynniki i z czego wybierać). Na żadnym etapie gry podręcznik nie jest ci potrzebny (poza używaniem pancerzy, liczeniem redukcji i punktów przebicia - ale tak jak pisałem w tekście osobiście polecam zrezygnowanie z tego jeśli naprawdę nie jest to niezbędne).
17-11-2009 11:21
27532

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
"używaniem pancerzy, liczeniem redukcji i punktów przebicia "

...co też można zapisać na kartę postaci. ; )
17-11-2009 11:29
Avarest^
   
Ocena:
0
No i już nie mam ulubionego bloga na polterze...
22-11-2009 16:47

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.