Blog

Wyświetlono rezultaty 21-30 z 113.

Polecanka FAE

13-12-2013 13:16
11
Komentarze: 11
Hmmm Dziś spontaniczna notka konkursowa na szybko (i nie chodzi w niej o wygrywanie czegokolwiek, ale o poczucie się częścią społeczności, a branie udziału w fanowskich konkursach taką społeczność buduje – ekhm… [chamska reklama] dlatego weź udział w moim scenariuszowym konkursie! [koniec chamskiej reklamy]). Ci, którzy pamiętają mojego bloga jeszcze sprzed rpgowej posuchy (czyli 4-5 lat temu!), mogą kojarzyć, że przez całą swoją rpgotwórczość grałem głównie w 2 gry: Warhammera i Neuroshimę (no, jeszcze czasem w D&D, ale bardzo rzadko). Te 2 gry wystarczały mi przez długi cz...

Jak grać lepiej vol 2 – irytujący gość

10-12-2013 11:05
15
Komentarze: 14
W działach: RPG
Hmmm Obiecałem zrobić ze swojego bloga emo-pamiętnik, w którym rozdrapuje wszystkie nieprzyjemne sesyjne wspomnienia więc do dzieła. Btw. Po omówieniu pierwszego problemu, jakim była zbyt duża liczba wątków, utwierdziłem się w przekonaniu, że świadomość problemu to jedno, lecz skuteczne wykorzenienie go z sesji to już zupełnie inna bajka. Sprawa rozbija się o ostatnią sesje, podczas której problem wypłynął w nieco innej formie. Dziś jednak nie będę tego omawiał, a jedynie wspomnę, że to jeden z tych przykładów, kiedy można stwierdzić, że sesja nie wyjdzie, już na podstawie samych założeń. Gd...

Jak grać lepiej w RPG – vol 1

05-12-2013 16:36
13
Komentarze: 25
W działach: RPG
Hmmm Ktoś gdzieś napisał, że na RPGowych blogach chciałby czytać o realnych sesyjnych problemach i o tym jak można ich uniknąć. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom otwieram nowy cykl notek o tym jak grać lepiej. W cyklu mam zamiar poruszać tematy różnych problemów, które dostrzegam podczas swoich sesji, oraz będę zastanawiał się jak (jeśli w ogóle) dałoby się tych problemów uniknąć. Wystawie się na ostrzał, publicznie prezentujac swoje porazki ale coz.... zobaczymy dokąd nas to zaprowadzi. A, na wstępie zaznaczę, że problemy na moich sesjach pojawiają się często i gęsto, więc materiału na notki...

Konkurs na scenariusz RPG – Święta!

03-12-2013 14:21
28
Komentarze: 30
W działach: RPG, Konkurs
Spodobał mi się pomysł Z (wstyd się przyznać) i w ramach wsparcia RPGowej aktywności ogłaszam konkurs na scenariusz:   Zasady: Organizatorem konkursu jestem ja - Karczmarz Przedmiotem konkursu jest scenariusz do dowolnego systemu Tematem przewodnim pracy są Święta (dowolnie interpretowane) Maksymalna objętość tekstu to ok. 30k znaków (~10 stron standardowego tekstu). Scenariusz powinien być zwięzły, krótki, inspirujący i prosty do wykorzystania. Dopuszcza się możliwość wysłania samego konceptu scenariusza, pod warunkiem, że jest inspirujący oraz stosunkowo łatwy do rozbudowy i wy...

Jak być lepszym Graczem w 3 punktach

29-11-2013 11:20
13
Komentarze: 12
W działach: RPG
Hmmm Garść spontanicznych mojszyzmów na dziś: 0. Chcij grać (to tak naprawdę podstawa, którą ciężko uznać za pełnoprawny punkt, a poza tym to straszny mojszyzm) Jesteś zmęczony, nic ci się nie chce, ale przyjdziesz na sesje bo MG nalega? – zostań w domu, spędzisz lepiej wieczór i nie zmarnujesz go innym Przeżyłeś życiową tragedię, nie chcesz siedzieć w domu sam wieczorem, znajomi proponują sesje, ale ty myślami wciąż jesteś gdzie indziej? – zaproponuj wyjście do baru czy zwykłą posiadówę, spędzisz lepiej wieczór i nie zepsujesz sesji Jesteś najarany na RPG jak nigdy, ale gra...

Jak być lepszym MG w 20 losowych punktach

21-11-2013 11:07
22
Komentarze: 21
Garść truizmów i mojszyzmów na dziś: Skup się na tym co się aktualnie dzieje na sesji, a nie na tym co planujesz za chwilę. Gracze muszą czuć twoje zaangażowanie w każdej chwili, każdym momencie, czuć, że aktualna scena jest najważniejsza. Nie myśl o przeszłych scenach, nie myśl o przyszłych, skup się na ‘tu’ i ‘teraz’. Posadź graczy tak, abyś miał łatwy dostęp do każdego z nich. Byś mógł oderwać się na chwilę od reszty, aby skupić na dowolnym graczu, bez przeszkadzania pozostałym we własnych dyskusjach Podtrzymuj kontakt z graczem, którego słuchasz, potwierdź że z...

Przepis na dobrą sesje

20-11-2013 14:29
14
Komentarze: 14
W działach: RPG
Hmmm Garść truizmów i mojszyzmów na dziś: 1. Znajdź Mistrza Gry Któremu ufasz Któremu zależy Który jest zaangażowany Który nie traktuje przygotowania sesji jako nieprzyjemnego obowiązku, ale szansę by was zaskoczyć, by pokazać coś nowego, ciekawego Który z jednej strony jest stanowczy i nie da sobie wejść na głowę, z drugiej jednak strony jest otwarty na współpracę i wie, że sesja to budowanie na wzajemnych pomysłach Który słucha sesji i na podstawie tego co słyszy podejmuje decyzje, nie na podstawie tego co ma w notatkach Który sprawdzi jakiego typu postacią chcesz grać i uwzględni...

Napisałem grę - RPG: Bingo!

31-10-2013 17:07
7
Komentarze: 3
W działach: RPG
Napisałem grę - RPG: Bingo!
Hmmm Tydzień temu, w przypływie chwilowej weny, spłodziłem własną grę fabularną, która chętnie się z wami podzielę. Zupełnie za nic, za friko, za frajer, za wieczny fejm i uścisk ręki prezesa, tudzież kogokolwiek, kto chciałby uścisnąć mi rękę. Gra ta na zawsze zmieni wasze spojrzenie na RPG, ba zmieni sposób w jaki gracie, w jaki będziecie grać a kto wie, może zmieni nawet sposób w jaki graliście do tej pory! No dobra, nie jest to do końca gra, a raczej narzędzie, ale słowo 'gra' brzmi o wiele poważniej (na tyle na ile poważnie może brzmieć coś co z definicji służy do niepoważne...

Galeria osobliwych bohaterów

19-10-2013 12:01
13
Komentarze: 2
W działach: RPG
Hmmm Drogi pamiętniczku, od czterech miesięcy z powrotem gram regularnie. Ba! Nawet wyjątkowo regularnie - w tym okresie było kilka tygodni, podczas których odbyła się nie jedna a dwie sesje. Kiedy to poprzednim razem grałem dwa razy w tygodniu? Gimnazjum? Nie pamiętam, ale na pewno dość dawno temu. Głównie gram, bo moje nieudolne próby poprowadzenia więcej mają z partactwa niż mistrzow(ania)stwa. Nie mniej, lepsza gra jako Gracz, niż niegra totalna. Ponieważ dużo się dzieje w moim RPGowaniu, dużo mam też refleksji na tematy wszelakie, od tych poważnych i filozof...

Jak nie rozmawiać z graczami

19-09-2013 11:59
14
Komentarze: 52
W działach: RPG
Jak nie rozmawiać z graczami
Hmmm Od napisania mojego pierwszego artykułu na Polterze minie niedługo 6 lat. Przez ten szmat czasu coraz trudniej mi sobie przypomnieć, czemu wybrałem akurat taki a nie inny temat. Tekst pod tytułem „Jak rozmawiać z graczami?” traktował em… o rozmowie z graczami. Jak teraz na niego spoglądam to kurcze, muszę przyznać, że to naprawdę kawał przyzwoitego artykułu. Aż dziw, że wyszedł spod moich palców, palców osoby, która wręcz nie znosi feedbacku. Tamten tekst zacząłem od stwierdzenia: „warto rozmawiać”. Dziś zacznę od tego, dlaczego w zdecydowanej większości sy...